Søg i denne blog

torsdag den 9. december 2010

Hi, how are you? Can I help you?

Da jeg for en del år siden boede i San Francisco, var jeg i starten lettere forbløffet over den hilsen man får i snart sagt hvilken som helst butik, man går ind i. Den bliver som regel afleveret med en ægte smil, og allerede der, er man positivt stemt overfor stedet. Jeg ved jo godt, at det er en stil, en overflade, der måske ikke stikker så dybt, men for pokker da - det virker. Vi har nogengange en tendens her i Danmark, til at opfatte service som en underdanig øvelse, der er langt under vores værdighed. Men det sjove er, at rigtig god service aftvinger respekt fra modtageren, som bliver tvunget til at tage dig seriøst. God service er jo ikke den leflende slags, men den, hvor du føler dig mødt og forstået af modparten, og der vil du gerne lægge dine penge. Gider man give pengene til den lettere hovne servicegiver? No way!

3 kommentarer:

  1. Hørt, hørt! Hellere for meget end for lidt. Hellere amerikansk end dansk, når vi taler service. SKØNT blogtiltag!! Kh Louise

    SvarSlet
  2. Tak, Louise. Bloggen er kun midlertidigt her - den flytter snart over på www.projektledelsen.dk, men jeg skal lige have det sat op!

    SvarSlet
  3. Wauv - eget domaine og det hele :-) Hvis du ikke allerede har valgt CMS system, kan jeg klart anbefale wordpress.

    SvarSlet